Napsali o nás
Hledáte udržitelné produkty pro každodenní použití? Máte rádi originální design? Chcete podporovat českou výrobu a značku? Nahlédněte pod pokličku značky steeblo. Steeblo Originální skleněná, kovová brčka, dřevěné příbory, misky, foodboxy – to a mnohem více je steeblo. Počátky této značky sahají do r. 2018, kdy zakladatelé Katka a Marek kontaktovali české výrobce skla a postupně začali budovat širokou paletu udržitelných, domácích výrobků. „Značku STEEBLO jsme založili, protože nám není všechno jedno. Zajímá nás svět, zvířata a příroda kolem nás. I my jsme chtěli přispět něčím, co by alespoň trochu mohlo pomoc zlepšit životní prostředí. Chtěli jsme vytvořit něco, co bude zároveň užitečné, udržitelné a také, aby se líbilo lidem. Myslíte, že se nám to povedlo?“...
Startup vyrábí originální skleněná brčka, která lze opakovaně používat. Mají nízkou ekologickou stropu a navíc podporují tradiční české sklářství. Nově začala mladá firma nabízet také dřevěné příbory. Jen málokterý výrobek se stal takovým symbolem zbytečného ničení přírody, jako plastová brčka. Patří k nejčastějším výrobkům z umělé hmoty, které znečišťují oceány a ohrožují životy mořských zvířat. Právě na jejich náhradu za ekologičtější variantu se zaměřuje startup Steeblo. Ten v březnu roku 2019 založili Marek Mlnařík a Kateřina Lenochová. Oběma je devětadvacet let a jsou nejenom obchodní, ale i životní partneři. ...
Kateřina Lenochová a Marek Mlnařík nabízejí náhradu za plastová brčka: své skleněné výrobky s názvem Steeblo. Začínali, jak sami říkají, od píky. Kontaktovali české výrobce skla, nechali vyrobit krásný designový obal a také čisticí kartáčky, to vše šikovnou českou rukou. Uspěli i v soutěži začínajících podnikatelů T-Mobile Rozjezdy. Zdroj: https://www.idnes.cz/finance/prace-a-podnikani/rozhovor-podnikatele-katerina-lenochova-marek-mlnarik-sklenena-brcka-steeblo.A200207_081631_podnikani_frp...
Steeblo přišlo na trh s novými brčky, které pomohou ekologii. Jsou totiž skleněné. Nápad vznikl daleko za oceánem, kde je téma znečištění stejně naléhavé jako u nás a i jinde ve světě. Na otázky odpovídala Kateřina Lenochová....
Ve vzduchu je cítit velká společenská změna a vypadá to, že pro ni naplatí žádné hranice. Udržitelností žijí velké nadnárodní korporace, stejně jako lokální start-upy. Zero waste, green, sustainable, eco-friendly a upcycle jsou zkrátka buzzwordy, které se prolínají napříč různými obory podnikání. S velkou změnou přišel například i řetězec potravin Tesco. Možná jste zaregistrovali kauzu s prázdnými regály, kdy společnost chtěla upozornit na problém vymírání včel a motýlů. Ani v tuzemsku však firma nezůstává s aktivitami okolo udržitelnosti pozadu. S velkým ohlasem se setkala snaha věnovat přebytky jídla potřebným a snížit tak plýtvání potravinami. Řetězec se rovněž snaží balit produkty vlastní značky do ekologičtějších obalů a začal se sortimentem džusů a smoothie. Pozadu nezůstává ani nábytkářský gigant IKEA. Jeho snahy o ekologický a udržitelný byznys zahrnují poměrně početnou plejádu aktivit, které navíc podpořila masivní kampaní. Výrobce a prodejce nábytku tak například sází na veganskou stravu, bazar s vlastním nábytkem a dělí se o rady, jak si doma vypěstovat vlastní bio zeleninu. Hledá ale také způsoby, jak šetřit energii, jak zamezit plýtvání vodou a recyklovat odpad. O všechny tipy se pak se zájemci dělí na svém webu. ...
Zákazy jednorázových plastů nejsou jen ranou pro malé děti nebo fast foody, ale také podnikatelskou příležitostí. Chytila se jí i Kateřina Lenochová s Markem Mlnaříkem. Nabídli skleněná brčka s hravým jménem Steeblo, která můžete nosit v kabelce a mýt v myčce a vytáhnout vždycky, když byste jinak museli použít brčka plastová. „Plastová brčka jsou nejvýraznějším symbolem zla, které pácháme na životním prostředí. Jejich spotřeba je celosvětově velmi vysoká, což jsme s přítelem poznali při našich cestách, například v USA nebo Dominikánské republice. Víme tedy, že pro mnoho lidí, restaurací nebo kaváren je velmi těžké se jich vzdát,“ začíná své vyprávění Kateřina Lenochová, vášnivá cestovatelka, která řadu let pomáhala cizincům se stěhováním do České republiky. Své práci už ale nemohla dát více, rozhodla se tedy začít podnikat....